Saturday, October 10, 2009

Petanda Dari Allah

Gempa bumi di PADANG terjadi pada pukul 17:16 & 17:58. dan di JAMBI pd pkul 8:52. perhatikan terjemahan ayat dari surah 17:16,17:58,8:52, kita akan dapati semuanya dah diaturkan ALLAH. Sama-sama kita renungkan...

"Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya." (17:16). "Dan tiada sesebuah negeri pun melainkan Kami akan membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami menyeksa penduduknya dengan azab seksa yang berat; yang demikian itu adalah tertulis di dalam Kitab (Luh Mahfuz)" (17:58)
"(Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya". (8:52).


Sungguh, janji ALLAH itu benar! dan ALLAH tidak sekali-kali memungkiri janjinya!
Bagaimana situasi kita sebagai jiran Negara? Mungkin kali ini kita terlepas, namun bukan selama-lamanya kita akan terlepas. Kita ibarat ikan di lautan juga, dan nelayan itu adalah maut, mungkin hari ini tak ditangkap nelayan, mungkin esok atau lusa.. ke mana kita mahu melarikan diri? Adakah kita boleh melepaskan diri daripada menjadi perhatian Allah? Kita sentiasa diperhatikan, janganlah kita dipanggil dalam keadaan kita sedang lalai dan alpa, semoga kita tergolong dalam mereka yang mendapat kebaikan dan Rahmat daripada Allah..

No comments:

Post a Comment